Nyheter

2022-07-01

Lediga Jobb: Inköpsassistent / Ordermottagare / Lagerarbetare

Vi expanderar och behöver mer personal.

ORDERMOTTAGARE / LAGERARBETARE:

ARBETSUPPGIFTER: Tjänsten är en blandning av ordermottagning och lagerarbete. Kundkontakter sker framförallt via tel och e-mail, men även försäljning över disk i vår butik. På lagret är det framplockning och packning, bokning av transporter och att ta emot och lämna ut gods. Ordermottagning med mycket siffror och tekniska specifikationer, så flytande svenska är ett krav. Tjänsten kan utvecklas till Teknisk innesäljare där man räknar på offerter, har kontakt med fabriker och hjälper kunder med problemlösningar.

VI SÖKER DIG SOM: har någon form av tekniskt kunnighet/förståelse där utbildning eller yrkeserfarenhet inom mekanik/teknik är meriterande. Du måste även ha siffersinne och kunna räkna procent. Kraven är antingen minst Teknisk linje på gymnasienivå alt annan form av Teknisk kunnighet och/eller förståelse. Krav att du har siffersinne och kan göra beräkningar.
Du ska vara flexibel och kunna rycka in där det behövs, som tex att packa på lagret, hjälpa kunder i butiken, se till att det finns packmaterial, åka till posten osv. Här är vi alla lagerarbetare, som en del av våra olika ordinarie arbetsuppgifter. Du ska kunna ta egna initiativ till att hjälpa till samt vara serviceinriktad. Du ska ha god helhetssyn, vara strukturerad och noggrann. Du måste vara samarbetsvillig och prestigelös för att passa in här.

ÖVRIGT: Du ska tala flytande svenska och har goda kunskaper i engelska i tal/skrift, då arbetet sker på dessa språk.
Körkort är ett krav.

Arbetet avser heltid alt deltid enligt överenskommelse. Fast lön. Tillträde snarast.
Ansökan/frågor till: micaela@spekuma

 

INKÖPSASSISTENT / ORDERMOTTAGARE:

ARBETSUPPGIFTER: Tjänsten är en blandning av inköp, ordermottagning och lagerarbete.

Inköp: jämföra offerter från länder i olika valutor, göra inköp och samordna importer. Här ingår även att ha koll på tullsatser och tulldeklarationer. Kontrollera avtal med olika transportbolag beroende på land, godkänna fraktfakturor och beräkna inrikes/import/export-frakter. Kontroll av både svenska och utländska fakturor. Som inköpare måste man därför ha goda kunskaper i engelska samt kunna beräkna valutor, tullsatser och frakter.

Ordermottagning: kontakt med kunder framförallt via tel och e-mail, men även försäljning över disk i vår butik. Orderkontroller, bekräftelser, arkivering osv ingår. Mycket siffror och tekniska specifikationer, så flytande svenska är ett krav.

Lagret: Framplockning och packning, bokning av transporter och att ta emot och lämna ut gods. Här packar vi klimatsmart och korrekta varor, så noggrannhet är ett krav.

VI SÖKER DIG SOM:  gillar att ha många bollar i luften. Du ska ha målet att lära dig och kunna allt från order till inköp vidare till leverans. Du ska ha siffersinne och kan göra beräkningar. Har du dessutom någon form av tekniskt kunnighet/förståelse, så blir jobbet både roligare och lättare. Du ska vara flexibel och kunna rycka in där det behövs, som tex att packa på lagret, hjälpa kunder i butiken, se till att det finns packmaterial, åka till posten osv. Här är vi alla lagerarbetare, som en del av våra olika ordinarie arbetsuppgifter. Du ska kunna ta egna initiativ till att hjälpa till samt vara serviceinriktad. Du ska ha god helhetssyn, vara strukturerad och noggrann. Du måste vara samarbetsvillig och prestigelös för att passa in här.

ÖVRIGT: Du ska tala flytande svenska och har goda kunskaper i engelska i tal/skrift, då arbetet sker på dessa språk. Körkort är ett krav.

Arbetet avser heltid eller deltid enl överenskommelse. Fast lön. Tillträde snarast.
Ansökan/frågor till: micaela@spekuma

 

 

   


 

 

 

 


Vår hemsida använder sig av cookies. Genom att fortsätta surfa på sidan godkänner du att vi använder cookies. Klicka här för mer information.

Jag förstår